Saturday, December 4, 2010

menconteng belog : 5 ( eee ! saya idam kan awak taw tak !)

salam 1 malaysia !
hee , ari nieyh agak kebusanan la kan ,
tak tau la ape mau buat , 
dlm kebusanan aku td , aku pon search la google .
sbb aku busan saje2 nak search pape yg aku nak sgt la .
iaitu , jeng , jeng , jeng , Nikon DSLR D3000 .
pastu terigt plak kisah aku konon nye nak memperjuangkan seni photography .
tp hampeh la , cite2 aku 2 tak tercapai dek akal ,
sbb nye bpk aku ,
grrrr ! geram jugak la kalau pk kan balik .
time nieyh aku baru jek abes SPM 07 .
yela time 2 kan semo budak2 lepas SPM sbok nak masuk kolej la ,
apew la kan , aku pown cm 2 la , 
then aku ckp ngan bpk aku ,
lebih kurng cm nieyh la , cara aku bebual gamak nye . hehe :)

aku : abah , adik nak masuk kolej , amek cos photografi , (time nieyh aku senyum la , suke kan )
bapak aku : bule , senang sikit la nak cari kerje kan , bule bukak studio ( peh , time nieyh aku da tersenyum bangga , bapak aku ckp cm 2 )
aku : betol kew abah ? bule nieyh . YES ! ( aku terus la melompt kegembiraan , tp tak la over )
bapak aku : nak amek cos 2 , kat kolej mane ?
aku : byk la abh , yg kite mohon , semua at KL ( time nieyh aku pk dekat nan abg n uma makcik aku )
bapak aku : tak payah la , jauh sgt 2 (dgn selambe jek )
aku : ala , buleh la ( aku , time nieyh da merayu sgt2 )
bapak aku : tak paya la , amek yg dekat2 jek , 2 ha , kolej kat BANDAR PENAWAR byk , (kolej tempat aku la 2 )
aku : senyap . 

ha , 2 la citer nye , sbb 2 la , skunk aku belajar kat INSTEDT 2 amek cos IT , alhamdullillah , berkat kesabaran ,dan doa org tua aku , akhirnya sampai aku last sem , tinggal nak LI jek . insyaAllah semua nye akan berjalan dengan lancar .
aminn ! ,
tp camera NIKON yg aku nak 2 , tak cm model nikon yg len yg lg hebat ,
tp aku suke yg nieyh , simple gilew ! i lop u larh !
hee ! insyaAllah tahun depan aku akan miliki kau !

kau idaman ku   :)







No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...